שירות לקוחות הוא הדבר המרכזי והחשוב ביותר בכל עסק, הוא המנוע שדואג לשביעות רצונם של הלקוחות והגורם לכך שהלקוח יישאר "לקוח" או לחילופין יחזור לקנות אצלנו. לכן, ברוב המקרים מומלץ להעסיק עובד שירות לקוחות בחברות ובעסקים. במאמר הזה אסביר לך כל מה שאתה צריך לדעת לגבי נושא העסקת עובד שירות לקוחות.
למה אני צריך עובד כזה?
בין אם אתה בעל עסק קטן ובמיוחד אם אתה בעל עסק גדול, אתה יודע כמה חשוב שהלקוחות שלך יהיו מרוצים ויקבלו מענה לכל השאלות שלהם בנוגע לשירותים / מוצרים שאתה מציע, החל מהתפעול ועד לטיפול בתקלות. ככל שהלקוח שלך יקבל מענה לשאלות שלו, ככה לרוב הוא יישאר מרוצה וייהנה מהקנייה ממך, מה שיגרום לו לקנות אצלך גם בפעם הבאה.
מה עובד שירות לקוחות יודע לעשות?
עובדי שירות לקוחות מטפלים בדרך כלל בכל הנושאים הכלליים וביניהם:
- שאלות על השירות / מוצר
- פתרון תקלות פשוטות
- תפעול מוצר / שירות
- תשלומים
- זיהוי ואיתור צרכי הלקוח
- מכירת מוצרים / שירותים נוספים בעת מתן שירות ללקוח
- ביטולים
- שימור לקוחות
- קביעת וביטול תורים
לפי כך, כפי שאתה יכול לראות מדובר בהרבה מאוד תחומים שבהם עובד שירות לקוחות יכול לתת בהם מענה, מה שיכול לתרום לעסק שלך מבחינת שביעות רצון הלקוחות מצד אחד, ומה שיכול להקל עלייך כבעל עסק מצד שני, ולפתור אותך מהצורך לטפל בכל כך הרבה תחומים.
עלות החזקת עובד
שכר המינימום השעתי בימינו עומד על 29.12 ש"ח ושכר המינימום החודשי עומד על 5,300 ש"ח, שכן, אם מדובר בעובד שהוא מנוסה ובעל ידע במספר תחומים כמו מתן שירות לקוחות, מכירות, ידע נרחב בנוגע למוצר והשירותים שאתה מציע, תצטרך לשלם לו שכר גבוהה יותר. מומלץ לבצע מול אותו עובד ציפיות שכר, ואף להציע בונוסים עבור מכירות נוספות, זה רק ידרבן את העובד לתת שירות טוב יותר ולהיות מכירתי יותר, מה שיכניס לעסק שלך הרבה יותר כסף.
לסיכום, כבעל עסק אני ממליץ לך מאוד להעסיק עובד כזה, שירות לקוחות טוב ואיכותי זה הדבר הראשון שכל עסק צריך. יחד עם זאת תדאג שפרטי העסק שלך: שעות פתיחה, טלפון וכתובת יופיעו באינדקסים ברחבי האינטרנט, זה יקל על הלקוחות שלך ליצור קשר עם שירות הלקוחות בעסק שלך.
אתר שמציג את פרטי ההתקשרות של כל העסקים בישראל >> https://www.hasnif.co.il